ویژگیهای پارک ملی بوجاق (لاگون کیاشهر)

ویژگیهای پارک ملی بوجاق (لاگون کیاشهر)

در مطالب گذشته به معرفی مکانهای گردشگری زیباکنار و همچنین پارک ملی بوجاق ، موقعیت جغرافیایی و همچنین گونه های زیستی این منطقه پرداخته شده است . کافیست در گوگل پارک ملی بوجاق را جستجو کنید. سایت های زیادی مثل ویکی پدیا  و ... به معرفی این منطقه محافظت شده پرداخته اند . با توجه به اهمیت شناخت این منطقه ما نیز در سایت دهکده ساحلی ویلایی الیت به معرفی ویژگیهای پارک ملی بوجاق یا همان لاگون کیاشهر پرداخته ایم.

پارک ملی بوجاق Bojagh national park ، یکی از ارزشمند ترین مناطق زیستی است که در استان گیلان با مساحتي بالغ بر3250 هكتار اولين با ر در سال 1377 با عنوان منطقه شكار ممنوع تحت حفاظت قرارگرفت. در مطلب قبل با عنوان معرفی پارک ملی بوجاق - بخش اول به بخش های مختلفی اهم از موقعیت جغرافیائی پارک ملی بوجاق ، گونه‌های زیستی پارک ملی بوجاق پرداخته شد که اهمیت بسیار بالای این منطقه را نشان میدهد .

وضعیت اقتصادی مردم منطقه بوجاق :

منبع درآمد مردم منطقه بوجاق (کیاشهر و حومه آن) دو سوم آن بر پایه زراعت برنج و صیفی جات است و مقدار کثیری در کنار کار کشاورزی به شغل صیادی به عنوان یک شغل فصلی اشتغال دارند. همچنین با توجه به ورود توريست های زیادی که به منطقه وارد میشوند ، خرید و فروش ویلا رونق بسیاری پیدا کرده است و همچنین با فروش ویلا شمال به اقتصاد خود کمک میکنند . شهرسازی و ساخت شهرک ویلایی توسط شرکت های متعدد در اطراف و نزدیکی این منطقه در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است که تا به وضعیت فروش ویلا در شمال پاسخ دهند . دهکده ویلایی الیت نیز با فروش ویلا شمال و با ساخت شهرک ویلایی الیت ، در خدمت متقاضیان خرید ویلا شمال می باشد .

آيا قصد خريد ويلا شمال داريد ؟ پيش فروش دهکده ساحلي ويلايي اليت آغاز شده است !

ويژگيهاي منطقه بوجاق :

پارك ملي بوجاق كه لاگون كياشهر را به عنوان تالاب بين المللي به مجامع جهاني معرفي نموده است و دلتاي رودخانه سفيدرود را در خود جاي داده است يكي از زيستگاههاي مهم پرندگان و آبزيان مي باشد . از گونه هاي شاخص جانوري مي توان از رود كر و شنگر انواع پرندگان اردك سرحنايي و قوي گنگ ، خزندگان و دوزيستان و ماهيان ( ماهي سفيد و كپور ) نام برد . از گونه هاي گياهي مي توان از آزولا ‌آلاله ، نيلوفر آبي ، توسكا ، آقسطي نام برد . قسمتي از پارك ملي بوجاق بعنوان تالاب بين المللي در سال 1354 تحت نام لاگون كياشهر و دهانه سفيد رود با مساحت 500 هكتار در فهرست كنوانسيون رامسر به ثبت رسيد . در سال 1377 با وسعت 800 هكتار به مدت 5 سال با نام منطقه شكار ممنوع بوجاق كياشهر و سپس در تاريخ 1381/03/21 با افزايش سطح به ميزان فعلي به عنوان نخستين پارك ملي خشكي – دريايي كشور تحت مديريت قرار گرفت . از نظر وضعيت ظاهری بشكل هاي مرتعي ، تالابي و ساحلي ميباشد .

گونه هاي پرندگان پارك ملي بوجاق :

از گونه هاي مهم پرندگان پارك ملي بوجاق : غاز خاكستري ، عروس غاز ، فلامينگو ، پليكان ، آوست چوب پا ، باكلان ، انواع حواصيل ، اكراس ، كله سبز ، خوتكا ، اردك ارده اي ، كفچه نوك ، آنقوت ، تنجه ، نوك پهن ، كشيم ، قو ، طاووسك ، بحري ، ليل ، سنقر تالابي ، خروس كولي ، چنگر ، آبچليك ، گيلانشاه ، كاكايي ،اردك سرحنايي و گيلار .

گونه هاي گیاهی پارك ملي بوجاق :

از گونه هاي گياهي پارك ملي بوجاق : ني ، لويي ، آقطي ، تمشك ، عدسك آبي ، تراپا ( سه كله خيز ) ، ميريوفيلوم ، سراتوفيلوم ، اسپرغان ، كلوني درختچه هاي گز ، توسكا ، انار ، توده دست كاشت درختان
سوزني برگ شامل گونه هاي مختلف سرو و پوشش هاي علفي شامل بوته هاي سازو و تمشك زار است.

ویلا شمال ، با دهکده ساحلی ویلایی الیت

http://elite-villa.com/

تاریخچه قانونی منطقه بوجاق :

تالاب بوجاق به علت اهمیت زیستگاهی به ویژه برای پرندگان مهاجر آبزی در سال 1354 بخشی از آن به وسعت 500 هکتار به عنوان « لاگون کیاشهر »در فهرست تالاب های کنوانسیون رامسر به ثبت رسید.

این تالاب تا سال 1369 از دو بخش شرق و غربی تشکیل شده بود که حد فاصل بین دو بخش رودخانه سفیدرود جریان داشت، طغیان های پی در پی و سیلابهای متعدد سبب انحراف رودخانه شده، نهایتاً دهانه سفیدرود در فاصله 2.5 کیلومتری دهانه اولیه قرار گرفت. مضافاً اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این تالاب به عنوان تالاب 22 بهمن نیز نامگذاری گردید . منطقه بوجاق در سال 1377 به مدت 5 سال با مساحت 800 هکتار به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام گردید، همچنین بعد از گذشت 5 سال این منطقه به عنوان اولین « پارک خشکی – دریایی ایران » مدرک رسمی اخذ کرد.

دهکده ساحلي ویلایی اليت مجموعه لوکس دهکده ساحلي ويلايي الیت در شمال و در کنار ساحل درياي خزر، منطقه آزاد انزلي - زيباکنار، استان گيلان

راههای دسترسی به پارک ملی بوجاق :

این منطقه از طریق جاده های حسن رود به زیباکنار، لشت نشاء به زیباکنار و نیز از طریق جاده خاکی زیباکنار هم که در جوار رودخانه اشمک قرار دارد و مسیرهای خاکی متعدد دیگر قابل دسترسی برای بازدیدکنندگان و محققان می باشد.

شرایط زیست محیطی پارک ملی بوجاق :

سیمای طبیعی پارک ملی بوجاق شامل عوامل اکولوژیکی (مناطق دریایی تا عمق 6 متر، ساحل دریای – تالابی، تالاب، اراضی چمن زاری ) و عوامل بیولوژیکی شامل پوشش گیاهی ( گیاهان آبزی، کنار آبزی، خشکی ) و حیات وحش جانوری (پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان، آبزیان )قابل تقسیم است.

 

به نقل از : irandeserts.com

از لینک های زیر بازدید نمایید :

http://elite-villa.com/

http://elite-villa.com/77-villas-north-selling-seaside-village-villa-elite.html

http://elite-villa.com/67-elite-villas-town-commercial-complex-in-north.html

 

شايد اين مطالب براي شما جالب باشد :
معرفی پارک ملی بوجاق - بخش اول
ویلا شمال - قبل از خرید ویلا باید بدانیم !
مکانهای گردشگری زیباکنار
خرید ویلای لوکس در شمال

4.9/ 5 1 8888

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت