مکانهای گردشگری زیباکنار

مکانهای گردشگری زیباکنار

آیا میدانید زیباکنار کجاست؟ با مکانهای گردشگری زیباکنار آشنایی دارید ؟ در این مطلب سعی شده تا اطلاعاتی از مکانهای گردشگری زیباکنار گردآوری شود تا با هم منطقه زیباکنار را بهتر بشناسیم ! در ادامه درباره بندر ساحلی زیباکنار ، بناهای مهم زیباکنار ، جاذبه های طبیعی زیباکنار ، پارك ملي بوجاق ، مکانهای تفریحی خواهید خواند.

زیباکنار ناحیه ای ساحلی در استان گیلان و از توابع شهرستان رشت است . جمعیت کل زیباکنار و روستاهای آن در آخرین سرشماری حدود 6 هزار نفر اعلام گردیده است . و این جمعیت شامل روستاهای دوباج ،ملکده،نوده،جلیدان ، چالکش لات ، تازه اباد ، فخر آباد ، اژدها بلوچ ،خشک اسطلخ ،شهمیرسرا ،امیلدان و چونچنان می باشد.

ویلا شمال

در سالهاي اخير فروش ويلا شمال  ( ويلا شمال|چرا ويلا شمال ؟ ) ، دهکده هاي ساحلي یا به اصطلاح ويلا شمال بسيار رونق پيدا کرده است. شغل اکثر مردم در زيباکنار ماهيگيري، مشاور املاک و سوپر مارکت و کشاورزي است . با توجه به ورود مسافران زياد به اين منطقه ساکنين زيباکنار نيز دست بکار شده اند ، ويلا هاي روستايي ساخته اند را از طريق کرايه به مسافران بتوانند امرار معاش کنند . با توجه موقعیت مکانی منطقه زیباکنار ، ساخت شهرک های ویلایی و همچنین پیش فروش ویلا در این منطقه افزایش پیدا کرده است و  مسافران زیادی توانسته اند ویلا خریداری کنند .

ويلا شمال با مجموعه لوکس و زيباي دهکده ساحلي ويلايي اليت

موقعیت مکانی زیباکنار

فاصله زیباکنار تا تهران حدود 330 کیلومتر می باشد. این ناحیه از شمال به دریای خروشان کاسپین (خزر) و از جنوب به شهر لشت نشاء و کوچصفهان ، از شرق به کیاشهر و چمخاله و از غرب به شهر بندر انزلی متصل است . به دلیل نزدیکی به منطقه آزاد انزلی و تازه تاسیس کاسپین این منطقه نیز در سال 93 جزء محدوده منطقه آزاد کاسپین اعلام گردیده است . در لینک زیر مسیر رانندگی به طرف زیباکنار را در گوگل مپ مشاهده کنید :
مسیرهای رانندگی به سوی زیباکنار

آب و هوای زیباکنار

آب و هوای زیباکنار معتدل و مرطوب است و در تمام فصول سال از باران قابل توجهی بهره می گیرد و از این رو در طول تاریخ طبیعتی زیبا و مثال زدنی در آن ریشه دوانده و باعث شده که همواره چهره این منطقه سرسبز و زنده نشان داده شود .

بندر ساحلی زیباکنار

بندر ساحلی زیباکنار امروزه به دلیل ساخت وساز و ویلا سازی های بی رویه توسط بعضی از افراد بومی و غیر بومی و همچنین بوجود امدن پادگانهای اموزشی نظامی و هتل های متعدد مقداری از بافت محلی و سنتی خود را از دست داده است به گونه ای که مثال پدران ما این است که زیباکنار زیبایش رفته و کنارش مانده است .

بناهای مهم زیباکنار

از جمله بناهای مهم زیباکنار در زمان گذشته می توان به هتل زیباکنار که در اوایل حکومت پهلوی برای سکونت و پذیرایی از خانهای امینی و مهمانان سرشناس داخلی و خارجی ساخته شده بود و عظمتی بسیار داشت اشاره کرد .دیگر بنای معروف زیباکنار کاخ قطبی بود که با معماری مدرن و با گران قیمت ترین مصالح و سنگ های مرمر در زمان اواخر دوره پهلوی توسط شخصی بنام رضا قطبی دایی شهربانو فرح ساخته شده بود و برای تفریح شاهزاده ها و مهمانان بزرگ استفاده می شد . البته هیچکدام از بناهای نام برده شده دیگر وجود نداشته و بعد از انقلاب سال 57 جای هتل زیباکنار را مرکز اموزشی سیدالشهدا و کاخ قطبی هم به بخشی از مجتمع اموزشی رفاهی صداوسیما اضافه و تبدیل شده است.

جاذبه های طبیعی زیباکنار

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی زیباکنار رودخانه اوشمک می باشد که به طول 8 کیلومتر از دل زیباکنار گذشته و طبیعتی زیبا را در کنار خود بوجود اورده و مکانی مناسب برای ماهیگیری محسوب می شود . هر روزه مسافران و افراد زیادی از دیگر شهرها و روستاهای اطراف برای تفریح لذت بخش ماهیگیری به این منطقه می ایند.

پارك ملي بوجاق

پارك ملي بوجاق كه لاگون زیباکنار را به عنوان تالاب بين المللي به مجامع جهاني معرفي نموده است و دلتاي رودخانه سفيدرود را در خود جاي داده است يكي از زيستگاههاي مهم پرندگان و آبزيان مي باشد . از گونه هاي مهم پرندگان پارك ملي بوجاق : غاز خاكستري ، عروس غاز ، فلامينگو ، پليكان ، آوست چوب پا ، باكلان ، انواع حواصيل ، اكراس ، كله سبز ، خوتكا ، اردك ارده اي ، كفچه نوك ، آنقوت ، تنجه ، نوك پهن ، كشيم ، قو ، طاووسك ، بحري ، ليل ، سنقر تالابي ، خروس كولي ، چنگر ، آبچليك ، گيلانشاه ، كاكايي ،اردك سرحنايي و گيلار . و گونه های گیاهی بسیاری هم در این پارک موجود می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره پارک ملی بوجاق در لینک زیر :

معرفی پارک ملی بوجاق - بخش اول

مکانهای تفریحی زیباکنار

مکانهای تفریحی که از زیباکنار می توان دسترسی اسان به انجا داشت ؟

- ساحل زیبای حاجی بکنده
- ساحل مروارید
- منطقه تجاری و مراکز تفریحی کاسپین
- موزه و مردابهای زیبای انزلی
- پارک جنگلی کیاشهر
- پل چوبی کیاشهر
- ساحل چمخاله
- آستانه اشرفیه و ...

تفریحاتی که هر ساله توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی را به زیباکنار می کشاند عبارت است از شنا ، قایق سواری ، جت اسکی ، اسکی روی اب ، ماهیگیری ، چهارچرخ سواری ، فوتبال و والیبال ساحلی و ...

در پایان امیدوارم که با توضیحات و مطالب منتشر شده توانسته باشیم شما را تا حدودی با زیباکنار و مکانهای گردشگری و طبیعی آن آشنا کرده باشیم .

شايد اين مطالب براي شما جالب باشد :

خرید ویلای لوکس در شمال
پيش فروش دهکده ساحلي ويلايي اليت
تيپ بندي دهکده ساحلي ويلايي اليت در شمال
↵ معرفي منطقه آزاد تجاري - صنعتي انزلي ، بخش اول
↵ معرفي منطقه آزاد تجاري - صنعتي انزلي ، تکميلي

4.7/ 5 1 55173

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت