شرح مواردی از نکات مهم در معماری سازگار با اقلیم

شرح مواردی از نکات مهم در معماری سازگار با اقلیم

 استفاده از انرژی به عنوان اولین علت گرمایش جهانیست. بنابراین طراحی ساختمان های کم مصرف و بدون مصرف انرژی ، راهی آشکار و مهم برای کاهش تغییرات آب و هوایی است، در ادامه با ما همراه باشید

 در مقاله قبل ، معماری سازگار با اقلیم را تعریف کردیم و به صورت تیتروار مراحلی که در طراحی معماری یک ساختمان برای سازگاری هرچه بیشتر با شرایط اقلیمی را بیان کردیم.

شرح سه مورد اول از نکات مهم در معماری سازگار با اقلیم  را نیز بیان کردیم ، در این مقاله به شرح مواردی دیگر خواهیم پرداخت :

 

1- انتخاب مکان مناسب برای پنجره ها واستفاده از نوع و پوشش شیشه و یا سایبان متناسب با زاویه نور برای پنجره ها

نمای جنوبی بنا ، مکان مناسبی برای قرار دادن یک پنجره است ، با توجه به زاویه نور در این مکان میتوان از شیشه های دو جداره یا سه جداره با پوشش منعکس کننده کم شیشه و یا سایبان، استفاده کرد تا میزان گرمای منتقل شده در طول ماههای گرم سال را به داخل فضا کنترل کرد و در ماههای سرد سال از نور و گرمای مناسب طبیعی بهره گرفت.

به عنوان مثال ، یک دیوار شیشه ای در ضلع جنوبی بنا ،اگر از سایبان مناسب استفاده نشود ، در طول فصول گرم باعث انتقال گرمای بیش از حد به فضای داخلی میشود.

 

2-  طراحی پوشش و نمای ساختمان با توجه به مکان جغرافیایی بسیار متفاوت است.

هنگام طراحی پوشش و نمای ساختمان، عواملی نظیر عایق بندی ها، (عایق بخار و عایق هوا و ...) به طور قابل توجهی بسته به منطقه پروژه متفاوت است.  آیا پروژه در منطقه سردسیر و برفی ( مناطق کوهستانی ) ،یا منطقه گرم و مرطوب در جنوب و یا بیابان خشک است. همه این موارد در طراحی موثر سازگار با اقلیم بسیار مهم هستند.

 

 3 - تعداد طبقات ساختمان را در نظر بگیرید. از خود بپرسید که نیازهای واقعی پروژه چیست .

ابتدا این سوالات را از خود بپرسید : آیا به فضای بسیار زیادی نیاز دارید؟ آیا راه هایی وجود دارند که فضاها به صورت چند منظوره باشند؟ مثلا در یک پروژه اداری یا تجاری آیا نیاز به دفاتر خصوصی برای کارکنان الزامیست یا میتوان از دفاتر مشترک استفاده کرد؟

 هنگامی که تیم شما بر روی برنامه کمینه سازی برنامه ریزی میکند ، نگاهی به اندازه اثر بنای خود می اندازید. آیا امکان اضافه کردن داستان های اضافی برای ایجاد سازه ای کوچکتر هست؟

 به این ترتیب، هزینه های حفاری کمتر خواهد شد و منطقه دیوار بیشتر خواهد شد که از مزیت های آن میتوان بهرمندی از اثرات گرمایشی خورشید   نور طبیعی روز را نام برد.

 

ویلا زیباکنار- دهکده ساحلی الیت

 

 

دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده در زمینه معماری و طراحی داخلی همگام با آخرین تغییرات و دستاوردهای جهانی می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 و امکانات آنها ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش در شمال اینجا کلیک نمایید

  »  دهکده ساحلی الیت

  »  شهرک آرش 4 

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

 

4.7/ 5 1 1438

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت