شرح سه مورد از نکات مهم در معماری سازگار با اقلیم

شرح سه مورد از نکات مهم در معماری سازگار با اقلیم

 استفاده از انرژی به عنوان اولین علت گرمایش جهانیست. بنابراین طراحی ساختمان های کم مصرف و بدون مصرف انرژی ، راهی آشکار و مهم برای کاهش تغییرات آب و هوایی است، در ادامه با ما همراه باشید

در مقاله قبل ، معماری سازگار با اقلیم را تعریف کردیم و به صورت تیتروار مراحلی که در طراحی معماری یک ساختمان برای سازگاری هرچه بیشتر با شرایط اقلیمی را بیان کردیم.

اکنون به شرح 3 مورد از موارد گفته شده در مقاله قبل می پردازیم :

  1.        تجزیه و تحلیل سایت

اولین قدم در تجزیه و تحیل سایت یک ساختمان، تعیین الگوهای آب و هوایی، اقلیم، نوع خاک، سرعت و جهت باد، دمای هوای روز ، درجه روشنایی نور روز و مسیر نور خورشید است. جریان آب، اقلیم و زمین شناسی سایت را با کمک یک تیم واجد شرایط و متخصص مطالعه نمایید تا  بتوانید بهترین راه حل ها را برای در ساخت و ساز در آن محل را بیابید.

  با این رویکرد بهترین شیوه های پایداری محیطی را در نظر می گیرند.

 

  1.        طراحی ساختمان در سایت

با استفاده از یک فرایند طراحی یکپارچه، از پرسپکتیو و یک عمق اساسی طرح ساختمان استفاده کنید تا مکان مطلوب برای ساختمان مورد نظر را مشخص کنید.

یکی از عواملي كه در اينجا باید مورد توجه قرار بگيرد، دسترسي به زيربناها می باشد، به عنوان مثال از ساخت ساز حداقل در حدود 100 پا از هر حوزه آبشاري ممانعت مي كنند، اینگونه ساخت و ساز  از يك سيلاب و یا در نزدیکی در يك اقلیم  با گونه هايي كه در معرض خطر قرار دارند، دور می ماند.

با توجه به اینکه از قطع درختان و آسیب به سایر ویژگی های زمین شناسی موجود باید اجتناب شود و اینکه چگونه آب در این سایت جریان دارد، می توانید محل مناسب ساختمان را تعیین کنید.

 

  1.        طراحی ساختمان براساس قواعد کاردینال  (تمرکز بر جهت های اصلی)  به دلیل اهمیت خورشید و تاثیر آن بر ساختمان

هدف در اینجا به حداکثر رساندن مقدار استفاده از انرژی گرمایشی خورشید در زمستان (که باعث کاهش استفاده از ابزارهای گرمایشی مانند انواع بخاری ها و ... در نتیجه کاهش مصرف انرژی میشود.) و کاهش میزان نور و گرمای خورشید در فصول گرم سال  (که باعث کاهش استفاده از وسایل سرمایشی مانند کولر و ... در نتیجه کاهش مصرف انرژی می شود.) می باشد.

 در مقاله آینده به شرح دیگر موارد مهم در معماری 

ویلا زیباکنار- دهکده ساحلی الیت

دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده در زمینه معماری و طراحی داخلی همگام با آخرین تغییرات و دستاوردهای جهانی می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 و امکانات آنها ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش در شمال اینجا کلیک نمایید

  »  دهکده ساحلی الیت

  »  شهرک آرش 4 

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

 

4.8/ 5 1 2108

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت