ویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارم

ویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارم

طراحي داخلي چيست ؟ سوالي که در مقالات گذشته به آن پرداختيم ، در اين مقاله تکميلي به جزئياتي براي طراحي هر چه بهتر فضاي داخلي ويلا ميپردازيم، اگر براي اولين بار است که به وب سايت دهکده ساحلي اليت آمده ايد، پيشنهاد ميکنيم مقالات قبلي را مطالعه نماييد.

نکاتی که در طراحی داخلی حرفه ای و دکوراسیون ویلا باید به آن توجه کرد

- تکرار عناصر :

استفاده از يک عنصر بيشتر از يک بار در طول فضا را تکرار ميگويند. شما مي توانيد الگو، رنگ، بافت، خط ، يک يا چند عنصر ديگر را تکرار کنيد.

- پيشرفت :

پيشرفت، انتخاب يک عنصر و بالا بردن يا پايين آوردن يک يا چند خصوصيت آن است. آشکارترين اجراي اين، درجه‌بندي عنصر براساس اندازه است. يک مجموعه شمع در اندازه‌هاي مختلف روي يک سيني ساده بخاطر پيشرفت طبيعي که نشان مي‌دهد، جذابيت ايجاد مي‌کند. حتي با رنگ هم مي‌توان اين پيشرفت را ايجاد کرد، مثل يک طرح تک‌رنگ که هر عنصر در آن ار توناليته يک رنگ استفاده شده است و رنگ ها با کمرنگ و پررنگ شدن همان رنگ يک پيشرفت را نمايش ميدهند. ي تک رنگ که در آن هر عنصر يک پرده متفاوت از همان رنگ است.

- گذار ( انتقال ) :

تعريف گذار يا انتقال کمي پيچيده تر است. بر خلاف تکرار يا پيشرفت، انتقال جرياني ملايمتر است، جايي که چشم به طور طبيعي از يک ناحيه به سمت ديگر حرکت مي کند. ساده ترين و آشناترين نوع انتقال، استفاده از يک خط منحني است که به آرامي چشم را هدايت مي کند، مانند يک درگاه و ورودي قوس دار يا مسيري پيچدار.

- کنتراست :

کنتراست يا تضاد نسبتا از موارد ديگرساده تر است؛ قرار دادن دو عنصر در تضاد با يکديگر مشخصه اين اصل طراحي است، مانند کوسنهاي سياه و سفيد روي مبل. همچنين مي توان از تضادها در شکلها و فرمهايي مانند تضاد دايره و مربع استفاده کرد .
به طور کلي کنتراست براي جان بخشيدن به فضا استفاده ميگردد ولي بايد از آن هوشمندانه و با احتياط استفاده کرد چرا که تضاد زياد ميتواند تمام کاري که براي استفاده از مکانيزمهاي ديگر انجام داده ايد را خراب کند.

- جزييات :

يک عنصر مهم ديگر در طراحي داخلي، جزييات است. همه چيز از اندازه لوستر، رنگ خط‌هاي روي کوسن‌ها تا کليدهاي برق و دستگيره‌هاي کابينت نياز به توجه دارند. برخلاف رنگ، جزييات براي همه خسته‌کننده است. درنتيجه معمولا ناديده گرفته مي‌شود. ازآنجا که رنگ روح و زندگي يک طرح را تعيين مي‌کند، جزييات هم به همان اندازه مهم هستند. البته جزييات نبايد به آن اندازه مشخص باشند اما بايد درست انجام شوند تا بتوانند حس کلي اتاق را تقويت کنند.

- مقياس و نسبت :

اين دو اصل طراحي همراه هم هستند زيرا هر دو آنها به اندازه و شکل مرتبط‌اند. نسبت ضريب يک عنصر طراحي نسبت به عنصر ديگر، يا يک عنصر نسبت به کل است. مقياس نيز اندازه يک شيء درمقايسه با شيء ديگر است.

- رنگ :

رنگ‌ها در طراحي داخلي تاثيري قاطع بر فضا و حال‌وهواي يک اتاق دارند. مبحث رنگ ها در طراحی داخلی بسیار گسترده است به همین علت در یک مقاله مجزا در آینده به آن خواهیم پرداخت.

 

ویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارمویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارمویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارمویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارمویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت چهارم

 

دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده در زمینه معماری و طراحی داخلی همگام با آخرین تغییرات و دستاوردهای جهانی می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 و امکانات آنها ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش در شمال اینجا کلیک نمایید

  »  دهکده ساحلی الیت

  »  شهرک آرش 4 

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

 

 

5/ 5 1 1877

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت