چه تعداد گردشگر در نوروز۹۷ به مناطق آزاد کشور سفر کردند؟

چه تعداد گردشگر در نوروز۹۷ به مناطق آزاد کشور سفر کردند؟

طبق آمار سازمان مناطق آزاد،  منطقه آزاد انزلی در نوروز سال 97 ، به میزان 54% در جذب گردشگر رشد داشته است .

گردشگری چیست :
سازمان جهانی گردشگری با توجه به تمامی تعاریف گردشگری که تا قبل از سال ۱۹۹۴ ارائه شده بودند در سال ۱۹۹۵ یک تعریف نهایی منتشر کرد:

«مجموعه فعالیت‌های فرد یا افرادی که به مکانی غیر از مکان عادی زندگی خود مسافرت و حداقل یک شب و حداکثر یک سال در آنجا اقامت می‌کنند و هدف از مسافرت آنان نیز گذراندن اوقات فراغت است را گردشگری می گویند که البته اهدافی نظیر اشتغال و کسب درآمد شامل آن نمی‌شود» براین اساس کسانی که شامل این تعریف می‌شوند نیز گردشگر نامیده می‌شوند.

گردشگری به مفهوم امروزی واژه ای جدید در ادبیات اجتماعی و شاخه ای نوین در مباحث اقتصادی است . 

گردشگری به دو دسته گردشگری داخلی و خارجی تقسیم میشود، گردشگران داخلی به منظور تفریح به استانهای مختلف کشور سفر میکنند ، مهمترین تاثیر گردشگردی داخلی جابجایی مبالغ بسیار بالا در چرخه داخلی اقتصادی کشور است .

با توسعه فعالیت‌های گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است با هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد می‌گردد.

با توجه به تعاریف بالا امروز دیگر تنها آثار فرهنگی یا طبیعت گردی برای جذب گردشگران کافی نیست مقاصد گردشگری باید خدمات مورد نیاز بازدیدکنندگان را به منظور حفظ جایگاه خود و توانایی رقابت با دیگر مقاصد گردشگری به نحو مطلوبی عرضه نمایند.

رقابت مقاصد گردشگری با یکدیگر به منظور جذب هر چه بیشتر سفرهای تفریحی سبب شده است تا تنوع خدمات به منظور ایجاد جذابیت های بیشتر مقصد سفر در جهت کسب رضایت سلیقه های مختلف گردشگران ایجاد شود.

توسعه این صنعت علاوه بر درآمدزایی مزایای دیگری همانند ایجاد زیرساخت ها شامل گسترش جاده و توسعه شبکه حمل و نقل و سایر تاسیسات شهری و رفاهی (   زیرساخت های اقامتی همچون شهرک های ویلایی ، هتل ها ، رستوران ها ، پارکهای تفریحی ، انواع سالن های نمایش ، زیرساخت انواع ورزشهای تفریحی چون جت اسکی ، پاراگلایدر ، چتر ، پینت بال ، کارتینگ و ... ) را به دنبال دارد که ضمن تاثیر مثبت بر رشد اقتصادی منطقه , کیفیت زندگی سکنه بومی را نیز ارتقاء می دهند.

در موشن گرافی زیر درصد رشد گردشگری در مناطق آزاد را در نوروز 97 مشاهده میکنید .

 

» دهکده ساحلی الیت 

» ویلا شمال

» سرمایه گذاری اقتصادی بدون ریسک در منطقه آزاد انزلی - زیباکنار- قسمت اول

» سرمایه گذاری اقتصادی بدون ریسک در منطقه آزاد انزلی - زیباکنار(قسمت دوم )

» 5 جاذبه توریستی منطقه آزاد انزلی در سفر به شمال

» احداث بزرگترین پروژه آکواریوم کشور در منطقه آزاد انزلی

5/ 5 1 1603

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت