اصول طراحی ویلا در شمال

اصول طراحی ویلا در شمال

ویلا شمال محیطی برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه از فضای شهر فاصله دارد ولی می بایست از لحاظ امکانات، هم تراز ساختمان های شهری باشد و اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود تا در مدت زمانی که افراد قصد استفاده از این مکان را دارند دچار محدودیت های غیر ضروری و مشکلات رفاهی نباشند. در ادامه با ما همراه باشید 

با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع زندگی صنعتی، جدایی افراد از محیط بکر و آرام طبیعت کم و بیش منجر به گسترش آشفتگی، افسردگی و خستگی روحی در جامعه شده است. علاوه بر آن افزایش جمعیت متمرکز شهری و وجود آلودگی های زیست محیطی، ناخودآگاه ایده داشتن باغ، باغچه و یا ویلایی خارج از محدوده شهری و در منطقه ای خوش آب و هوا را در ذهن پر رنگ تر می کند. محیطی برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان که اگر چه از فضای شهر فاصله دارد ولی می بایست از لحاظ امکانات، هم تراز ساختمان های شهری باشد و اصول طراحی ویلا در آن رعایت شود تا در مدت زمانی که افراد قصد استفاده از این مکان را دارند دچار محدودیت های غیر ضروری و مشکلات رفاهی نباشند.

به همین دلیل نسبت در طراحی ویلا و باغ ، باید توجه ویژه ای صرف نمود، چه در بخش طراحی فضای بیرونی و نمای و محوطه سازی و چه در قسمت طراحی فضای داخلی که نسبت به واحد های مسکونی متدوال تفاوتهای آشکاری دارند.

طراحی داخلی ویلا:

وجود فضاهای بزرگ با سقف های بلند و استفاده از نور طبیعی محیط، شاید مهم ترین پارامترها در طراحی ویلا ی مطلوب باشد. هم چنین طراحی باید به گونه ای انجام شود که علاوه بر اینکه دیوارهای پیرامونی به عنوان جدا کننده فضای داخلی و خارجی عمل می کنند، از قسمت هایی نیز دسترسی به فضای خارجی را به گونه ای معمارانه و هنرمندانه فراهم سازند.

پیشنهاد: برای یک طراحی جذاب امروزی، استفاده از معماری دوبلکس و سقف های بلند اولین پیشنهاد است. در این مدل از طراحی ، فضاهای عمومی و خصوصی برای استفاده راحت تر ساکنین از یکدیگر جدا شده است.

استفاده از نور جنوب و وجود درهای بازشونده کشویی بزرگ نیز، نکته بسیار مهمی است که میتواند در زمان عصرگاهی و غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل نموده و موجب افزایش سطح بهره وری نوری و نشاط ساکنان گردد.

 

ویلا شمال ، ویلا زیباکنار ، دهکده ساحلی الیت

طراحی خارجی ویلا:

پس از طراحی فضاهای داخلی و توجه به الزامات و نیاز های یک ویلا نوبت به طراحی فضای خارجی می رسد. با توجه به این که هدف از استفاده از فضای بیرونی باغ و ویلا لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب است، طراحی این فضا می بایست به گونه ای انجام شود که حداکثر کارایی و رضایتمندی ساکنین را تامین نماید.

جانمایی صحیح المان هایی همچون آلاچیق، باربیکیو، آبنما به همراه استخر، و تونل طبیعت از مهم ترین بخش های طراحی Landscape یا چشم انداز ویلا می باشد.

در نظر گرفتن باغچه های گل کاری شده و فضای سبز کافی، چیدمان درست درختان و انتخاب صحیح نوع پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمی را در زیبایی فضای ویلا و تبدیل شدن آن به یک مکان چشم نواز و فرح بخش برجا می گذارد.

 

ویلا شمال , ویلا زیباکنار ، دهکده ساحلی الیت

 

ویژگی های برتری طراحی ویلا 

استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند مجهز کردن فضای خارجی به آبیاری قطره ای و هوشمندسازی آن، تجهیز کل فضاها به سیستم های امنیتی و قابلیت کنترل از راه دور از مواردی است که ویلای ساخته شده را دارای مزیت رقابتی می نماید، از سوی دیگر نورپردازی جذاب و کاربردی محیط داخل و خارج و همچنین نورپردازی بین گیاهان ، آبنماهای هوشمند و استفاده از سیستم های هوشمند در این زمینه نیز از مهم ترین عوامل برتری طراحی سازه نهایی بر رقیبان خود خواهد بود.

جمع بندی اصول طراحی ویلا:

به طور کلی طراحی فضاهای ویلا باید لوکس، چشم نواز و در عین حال کاربردی و مقبول باشد تا شرایط برای استراحت و تفریح ساکنان آن به بهترین نحو مهیا شود.

روند طراحی و اجرای باغ و ویلا 

  • 1- ثبت ابعاد زمین
  • 2- توجه به جهت طلوع و غروب خورشید
  • 3- جانمایی ساختمان ـ زمین بازی ـ آبنما ـ استخر و کلیه فضاهای مورد نیاز
  • 4- طراحی راه های ارتباطی مناسب بین فضاها
  • 5- طراحی داخلی فضای ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات و کاربردهای مد نظر
  • 6- انتخاب نوع متریال مصرفی درفضاهای داخلی و خارجی

پیش بینی تأسیسات مورد نیاز ویلا به شرح زیر :

  • ۱ـ سیستم سرمایش مناسب
  • ۲ـ سیستم گرمایش مناسب 
  • ۳ـ آبیاری قطره ای هوشمند
  • ۴ـ سیستم ایمنی مناسب
  • ۵ـ پمپ و موتورخانه و جانمایی آن
  • ۶ـ نورپردازی هوشمند جهت امنیت و بازده بیشتر
  • ۷ـ اتاق سرایداری
  • ۸ـ انبار یا انباری

دهکده ساحلی الیت حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و امکانات آن ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش رو یعنوان زیر کلیک نمایید

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

 

4.8/ 5 1 6249

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت