چه تفاوت هایی بین خانه شهری و خانه ویلایی وجود دارد ؟

چه تفاوت هایی بین خانه شهری و خانه ویلایی وجود دارد ؟

درمقاله های گذشته ، لیستی ازمجموعه نکاتی که تعریف یک ویلا را دربر میگیرد ، اززبان یک معمار بیان کردیم که ویلا چیست ؟ ویلا یک خانه شهری نیست ویلا بنایی مسکونی است اما ویلا یک خانه شهری نیست ، دراین مقاله قصد داریم مختصری تعریف گسترده تر یک ویلا در شمال بپردازیم واینکه چه تفاوت هایی بین خانه شهری وخانه ویلای وجود دارد ؟

ویلا به خانه ای گفته میشود که در اطراف شهر و نزدیک به طبیعت و بعضاً در مناطق روستایی و ییلاقی در زمین هایی وسیع بنا میشود و از چهار طرف به بیرون نما دارد . معمولا ویلاها دارای جذابیت های طبیعی و غیر طبیعی بسیاری باید باشند. ساخت ویلاها از زمان روم باستان آغاز شد ، در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند افراد طبقه بالای جامعه به صورت ویلا در زمین ها و یا باغ‌های وسیع ساخته می‌شدند که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرده و به صورت صومعه استفاده می‌شدند ، البته در قرون وسطی بعد از تعمیر و تغییراتی دوباره به صورت ساختمان‌های اشرافی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

چرا ويلا در شمال ؟

درباره ویلا شمال بيشتر بدانيد! دهکده ساحلي ويلايي اليت

در ایران نیز در فرهنگ عامه معمولاً به خانه‌هایی که نمای چهار طرفه و یا سقف شیب‌دار دارند ،خانه‌های ویلایی گفته می‌شود ؛ در شمال ایران به خاطر اقلیم مرطوب اکثر خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شدند و با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد . البته تعریف بالا در رابطه با خانه های مسکونی یک طبقه و دوطبقه که در مناطق شهری به عنوان خانه های ویلایی میشناسیم کاملا متفاوت است . این نوع خانه ها به جز حیاط و باغچه و طبقات کم ( معمولا یک یا دو طبقه ) ، هیچ شباهتی با تعاریف و خواسته های انسان از یک ویلا ندارند ، همه روزه با ساخته شدن آپارتمانهای بلند چندین طبقه و سایه افکندن آنها بر اینگونه خانه ها عرصه را برای آرامشی که از یک خانه ویلایی انتظار داریم تنگ میکند. همچنین باید توجه کرد که این خانه های در گذشته در زمینهای وسیع بنا شده بودند به علت گسترده تر شدن هرچه بیشتر شهرها داخل محدوده های شهری شده و زمین های اطراف آنها جدا شده و با روند گسترش شهرها به اطراف، این خانه های ویلایی در شهر ها هضم شدند و ماهیت خود را به یک خانه مسکونی شهری تغییر دادند. به همین دلیل مفهوم خانه ویلایی رفته رفته در اینگونه از خانه ها از میان رفته است و اطلاق واژه ویلایی به این خانه ها به سختی قابل قبول می باشد. انتظاراتی که از یک خانه شهری میرود شامل دسترسی های عمومی و اختصصای به تمامی امکانات شهری و تسهیل روند امور روزمره زندگی است در حالی که از یک ویلا انتظار آرامش و لحظات شگفت انگیز و شاد به دور از امور روزمره در نزدیکی با طبیعت و در عین حال دسترسی به امکانات رفاهی مورد نیاز است .

چگونه فروشندگان ویلاها و سازندگان اصلی ویلا را پیدا کنیم؟

برای خرید ویلای خوب در شمال،فروشندگان ویلا شمال و سازندگان اصلی ویلا را بشناسیم !

ویلای خوب در شمال چه ویژگی هایی دارد :

امکانات رفاهی نظیر راههای دسترسی ویلا در شمال به مراکز خدماتی ، دسترسی به مکانهای تفریحی ، دسترسی به جاذبه های طبیعی، به دور از سرو صدا و شلوغی روزمره شهرها تنها بخشی از ویژگی های ویلاهای دهکده ویلایی الیت در زیباکنار هستند . زیباکنار به خاطر موقعیت جغرافیایی خود از قدیم مورد توجه سرمایه گذاران و گردشگران داخلی و خارجی بوده و بهمین دلیل بهترین گزینه برای خرید ویلا شمال بوده و به مسیر های اصلی استان نیز دسترسی سریعی خواهید داشت .

 آغاز پیش فروش ویلا شمال در دهکده ساحلی ویلایی الیت

با توجه به اتمام موفقیت آمیز پروژه آرش 4 مفتخریم شما را به بازدید از ویلا های دهکده ویلایی الیت در بهترین نقطه منطقه آزاد انزلی (زیباکنار) دعوت نماییم.

جهت خرید ویلا شمال در دهکده ساحلی ویلایی الیت میتوانید از طریق اطلاعات درج شده در وبسایت با ما در تماس باشید . جهت مشاهده نماهای مختلف تیپ بندی ها و مجتمع تجاری دهکده ساحلی الیت نیز به منوی تیپ بندی ها مراجعه نمایید ، همچنین جهت مشاوره قبل از خرید ویلا شمال میتوانید به صفحه دریافت مشاوره مراجه نمایید. مشاوران ما آماده‌اند تا شما را برای دریافت اطلاعات بیشتر راهنمایی نمایند. برای کسب اطلاعات دقیق و آگاهی از مجوز های قانونی ساخت دهکده ساحلی الیت (ویلا شمال) میتوانید به صفحه درباره ما مراجعه نمایید .

4.8/ 5 1 18130

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت