ویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت سوم

ویلا شمال | آشنایی با طراحی داخلی ویلا-قسمت سوم

برای طراحی فضای داخلی یک ویلا نیاز به یادگیری مفاهیمی داریم که از لحاظ بصری و ذهنی علاوه بر اینکه باعث ایجاد طراحی زیبا شوند، احساس آرامش را در کنار کاربردی بودن فضاها به انسان منتقل نماید. در ادامه مقاله های آشنایی با طراحی داخلی ویلا  و  طراحی فضا به بیان این اصول و مفاهیم میپردازیم:

 

ویلا شمال و آشنایی با طراحی داخلی ویلا

-ایجاد هماهنگی 

هنگام انجام طراحی داخلی لازم است که به ویلا یا خانه به عنوان یک کلیت ، مجموعه ای از فضاها که توسط تالارها و پله ها متصل می شوند، بنگریم. بنابراین مناسب است که یک تم و سبک مشترک در کل ویلا اجرا شود. البته این به این معنی نیست که تمام عناصر طراحی داخلی باید یکسان باشند، بلکه برای تقویت کل ترکیب باید با یکدیگر هماهنگ بوده و مکمل یکدیگر باشند.

یک راه برای ایجاد چنین هماهنگی استفاده از رنگهاست؛ طرح های رنگی به طور کلی یک راه عالی برای متحد کردن مجموعه ای از فضاها هستند. به عنوان مثال، شما ممکن است سه یا چهار رنگ را انتخاب کنید و آنها را برای پرده ها در سراسر ویلا استفاده کنید ، این کار منجر به ایجاد همانگی بصری در کل ویلا میگردد.

-ایجاد تعادل

در یک تعریف کوتاه ، تعادل میتواند به عنوان توزیع برابر وزن بصری در یک اتاق توصیف شود. سه نوع تعادل وجود دارد: متقارن، نامتقارن، و شعاعی.

  • -تعادل متقارن معمولا در فضای داخلی سنتی یافت می شود. تعادل متقارن با همان اشیاء تکرار شده در موقعیت های مشابه در هر دو طرف محور عمودی مشخص می شود، به عنوان مثال همه ما اتاق های قدیمی را که در هر طرف از اتاق یک آینه مشابه قرار میگرفت ، را به داریم . تقارن فرم انسانی را نیز نشان می دهد، بنابر این ما در چنین محیطی اخساس تعادل و راحتی میکنیم.
  • -امروزه تعادل نامتقارن مناسب تر است.در تعادل نامتقارن عناصر استفاده شده متفاوت با یکدیگر ولی دارای وزن بصری یکسان هستند . تعادل نامتقارن احساس ساختگی بودن فضا را کمتر به انسان منتقل میکند اما رسیدن به آن سخت تر است. عدم تقارن باعث ایجاد حرکت بصری میشود و در نهایت منجر به ایجاد فضایی پر جنب و جوش نسبت به تعادل متقارن میشود .

 

ویلا شمال و آشنایی با طراحی داخلی ویلا

  • -تقارن شعاعی زمانی ایجاد میشود که تمام عناصر طراحی در اطراف یک نقطه مرکزی قرار می گیرند. پله های مارپیچی یک نمونه عالی از تعادل شعاعی است.این نوع تقارن اگر چه اغلب در فضای داخلی استفاده نمی شود، اما اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد میتواند طراحی جالب ارائه دهد .

ویلا شمال و آشنایی با طراحی داخلی ویلا

-نقطه کانونی

بزرگترین دشمن طراحی داخلی خستگی است. ویلایی که به خوبی طراحی شده است، بسته به اندازه آن، یک یا چند نقطه کانونی دارد. یک نقطه کانونی باید توجه زیادی را جلب کند و به اندازه کافی جالب توجه باشد تا بیننده را بیشتر دیدن آن تشویق کند. بنابراین، نقطه کانونی نه تنها باید یک تصور ماندگار داشته باشد، بلکه باید یک بخش جدایی ناپذیر از دکوراسیون باشد که از طریق مقیاس، سبک، رنگ یا موضوع با کلیت ویلا مرتبط است. زمانی که ما در مورد نقطه کانونی صحبت میکنیم اکثر مردم به شومینه یا یک تلوزیون تخت فکر میکنند.

پیشنهاد ما این است اگر یک شومینه در فضای خود نداشتید، ، می توانید این نقطه کانونی را با برجسته کردن یک قطعه خاص از مبلمان خانه ایجاد کنید،از آثار هنری یا صرفا دیواری با رنگ متضاد در یک بخش استفاده کنید و در رعایت تعادل دقت کافی داشته باشید تا نقطه کانونی به خوبی دیده شود .

ویلا شمال و آشنایی با طراحی داخلی ویلا

-ریتم طراحی داخلی

اگر ما در مورد موسیقی صحبت کنیم، ریتمها را بالا و پایین رفتن پالس موسیقی و توالی ضربه‌های آهنگ توصیف می کنیم. در طراحی داخلی ویلا ریتم به معنی تکرار الگوی بصری است. ریتم به عنوان تداوم، بازگشت یا یک حرکت سازمان یافته تعریف شده است. برای رسیدن به این تم ها در طراحی، شما باید به تکرار، پیشرفت، انتقال و کنتراست فکر کنید. با استفاده از این مکانیزم ها احساس حرکت به فضای خود را به ارمغان می آورد، چشم را از یک عنصر طراحی به دیگری منتقل می کند.

در مقاله آینده برای آشنایی با عوامل ایجاد یک ریتم مناسب در طراحی داخلی فضا میپردازیم .

 

دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده در زمینه معماری و طراحی داخلی همگام با آخرین تغییرات و دستاوردهای جهانی می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و و شهرک آرش 4 و امکانات آنها ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش اینجا کلیک نمایید

  »  دهکده ساحلی الیت

  »  شهرک آرش 4 

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

5/ 5 1 2623

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت