اقلیم آب و هوایی و تاثیر آن بر ساخت ویلا در شمال

اقلیم آب و هوایی و تاثیر آن بر ساخت ویلا در شمال

بررسی اقلیم آب و هوایی و تاثیر آن بر ساخت ویلا در شمال ؛ توجه به اقلیم و موقعیت جغرافیایی از نظر آب و هوایی در ساخت ویلا شمال بسیار حایز اهمیت است ، چرا که همواره تاثیرات ناشی از آب و هوا بر روی ویلاها باعث تاثیر در کیفیت اسکان در ویلا و زمان فرسایش مصالح استفاده شده در ساختمان ویلا میگردد ؛ به همین علت ، در این مطلب به بررسی مختصری از آب و هوای منطقه گیلان و زیباکنار میپردازیم تا اطلاعات مورد نیاز برای سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال برای مقایسه و انتخاب صحیح ویلاها از لحاظ اقلیمی در شمال کشور را در اختیار علاقمندان قرار دهیم .

همانطور که در مطالب و معرفی دهکده ویلایی الیت گفتیم ، این دهکده ویلایی در شمال کشور ، گیلان، در منطقه ساحلی زیباکنار قراردارد، به همین دلیل در سبک های معماری ویلاها ، شیوه طراحی و انتخاب مصالح آن، اقلیم منطقه بسیار تاثیر گذار بوده است تا بتوانیم فضایی امن و آرام را در کنار لذت بردن از آب و هوای معتدل و مرطوب نزدیک دریا را فراهم آوریم .

اقلیم آب و هوایی گیلان

گیلان به دلیل قرار داشتن در فاصله کم بین کوه های البرز و دریای خزر (کاسپین) دارای آب و هوایی جلگه ای ، معتدل ، مرطوب و بارانی است . از مشخصات اقليم معتدل و مرطوب می توان بارش فراوان ، رطوبت نسبي زياد و اختلاف درجه حرارت كم بين شب و روز را نام برد .  بارش ها به ترتیب اغلب در پاییز و بهار است که شامل بارش های طولانی مدت و یا رگباری میشود. به همین علت غالبا سقفها در این منطقه به صورت شیروانی ساخته میشوند ، ارتفاع سقف در ساختمان هاي نزديك به دريا بيش تر از ساختمان هاي دور از درياست و به طبع آن شيب آن نيز بيشتر میباشد. علت آن غلبه در مقابل بارانی است که با توجه به نزديکی به دريا تشديد می گردد.
جهت ساخت و ساز ساختمانها عموما " شرقي - غربي با كشيدگي زياد مخصوصا" در نوارهاي ساحلي عموما" كشيدگي در مقابل جهت دريا و در مقابل نور آفتاب جنوب است . در اقلیم معتدل و مرطوب بهترین عملکرد باد در تهویه رطوبت ساختمان می باشد. این مهم به خصوص در محل اتصال بنا به زمین مرطوب بسیار مورد توجه است که با کرسی چینی و یا پیلوت تحقق می یابد.
در تمام ساختمان های سنتی این مناطق، بدون استثنا از کوران و تهویه طبیعی استفاده می شود به طور کلی پلان های گسترده و باز فرم کالبدی آنها بیشتر شکل هندسی طویل و باریک است. به منظور حداکثر استفاده از وزش باد در ایجاد تهویه طبیعی در داخل اتاق ها، جهت قرار گیری ساختمان ها با توجه به جهت وزش نسیم های دریا تعیین شده است. در مناطقی که بادهای شدید و طولانی می وزند. قسمت های روبه باد ساختمانها کاملاً بسته است.

آشنایی با سبک های معماری ویلاها در دهکده ساحلی الیت

شناخت اقلیم و نوع ساخت و ساز در هر اقلیمی و استفاده از برخی تکنیک ها و راه حل های معماری سنتی آن اقلیم در ساختمانهای جدید و مدرن باعث حفظ انرژی و جلوگیری از اتلاف بیش از اندازه انرژی می گردد.
برای آشنایی با سبک های معماری و تیپ بندی ویلاهای دهکده ساحلی الیت میتوانید به منوی تیپ بندی ها مراجعه نمایید و درباره امکانات و مشخصات ویلاهای دهکده ساحلی الیت که متناسب با اقلیم منطقه طراحی شده اند ، مطالعه نمایید .

4.9/ 5 1 4541

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت