سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران

شاید همه ما حداقل یک بار در زندگی خود به این موضوع فکر کرده ایم که سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران چگونه امکان پذیر است و کدامیک از موارد زیر برای این کار مناسب است :

1. سرمایه گذاری در بازار مسکن   2. سرمایه گذاری در بورس   3.سرمایه گذاری در بازار خودرو       4.سرمایه گذاری در بازار طلا     5.سرمایه گذاری در بازار ارزها   6.سرمایه گذاری در بازار رمزارزها   7.سرمایه گذاری در بخش تولید

 

شاید همه ما حداقل یک بار در زندگی خود به این موضوع فکر کرده ایم که سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران چگونه امکان پذیر است و کدامیک از موارد زیر برای این کار مناسب است:

1. سرمایه گذاری در بازار مسکن

2. سرمایه گذاری در بورس

3.سرمایه گذاری در بازار خودرو

4.سرمایه گذاری در بازار طلا

5.سرمایه گذاری در بازار ارزها

6.سرمایه گذاری در بازار رمزارزها

7.سرمایه گذاری در بخش تولید

 

حالا بیایید مزایا و معایب هر کدام از بازارهای پیش رو را بسنجیم:

بخش تولید

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران - بخش تولید

خوب از آخرین مورد لیست شروع میکنیم یعنی بخش تولید. ورود به این بخش در حال حاضر به دلیل تحریم ها و همچنین پیچیدگی و نیازمندی تخصص های فراوان و همچنین نیاز به در دسترس داشتن نیروهای متخصص برای افرادی که دارای سابقه طولانی در امر تولید نیستند بازار بسیار پر ریسکی است.البته که کار تولید در بخش های مختلف نیاز جدی کشور است اما سرمایه گذاری در آن نیز به فراخور حجم کارهای تولید و همچنین ریسک بسیار بالای آن و همچنین چند وجهی بودن بازار کار آن یعنی اجرای همزمان تولید، تبلیغات فروش و بخش لجستیک و توضیع آن این بازار را در رده آخر سرمایه گذاری های کم ریسک و یا بدون ریسک قرار می دهد.

ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران - ارز دیجیتال

بخش بعدی بازار رمز ارزها و یا همان ارزهای دیجیتال است که به دلیل نبود ساز و کار و قوانین دقیق و همچنین نوپا بودن آن برای سرمایه گذاری در حجم های مبلغی بالا هنوز قابل اطمینان نیست.بازار ارزهای دیجیتال همچنین نیازمند دانش تخصصی ترید کردن یا همان تجارت و داد و ستد ارزهای دیجیتال است.البته در این بازار نیز پتانسیل بالایی نهفته است اما جزو سرمایه گذاری های پرریسک محسوب می شود.گاهی در بازار ارزهای دیجیتال طی 24 الی 48 ساعت می توانید شاهد افت چند صد دلاری یک ارز دیجیتال باشید و طی این شرایط اگر یک تریدر حرفه ای نباشید به سادگی سرمایه خود را از دست خواهید داد.

بازار دلار

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران - دلار

خوب بازار ارزهای سنتی یا همان ارزهای کاغذی را فراموش نکنیم که طی تجربه همانطور که سودآور است به سادگی در بازارهای متلاطم، آسیب زا نیز هست.دلار اصلی ترین گزینه این گروه از ارزها در بازار مالی ایران است. اما این مورد پرسود نیز به دلیل محدودیت های معامله ای و همچنین نوسانات روزانه به گزینه ای پر ریسک برای سرمایه گذاری یا افزایش سرمایه تبدیل شده است.از طرفی نیز در کل از نظر اقتصادی گزینه با ثباتی برای سرمایه گذاری های میان مدت یا بلند مدت نخواهد بود و همین گزینه به میزان ریسک آن خواهد افزود.

بازار طلا

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران - طلا

اما طلا که به نظر یکی از گزینه های خوب در این بازارهای موازی به نظر می رسد. بله 100 درصد طلا بازار کم ریسک تری نسبت به دلار و یا ارزهای دیجیتال است.اما طلا یا سکه باز هم به دلیل ورود دلالان در ماههای اخیر دچار نا امنی شده و از طرفی نیز مباحث سیاسی روی آن تاثیر فوری دارد.و البته یکی از دلایلی که معمولا آن را جذاب می کند نقدینگی سریع آن است که بسیار به پول نقد نزدیک است.اما باز هم می بایست ریسک های آن و همچنین شرایط نگهداری و تامین امنیت آن را نیز در نظر داشت.

بازار خودرو

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران -بازار خودرو

 

این بخش یکی از پر ریسک ترین بازارها به حساب می آید.با نگاهی ساده به قیمت های واقعی و دلاری و همچنین قیمت های متفاوت اعلامی از طرف دلالان می توان به غیر واقعی بودن و حبابی بودن این بازار پی برد. یعنی قیمت ها در بازارهایی که دچار بیشترین رکود تورمی و حباب هستند ساده تر خواهند شکست و دارای بی ثباتی بیشتری هستند.در عین حال نیز اگر خودروها استهلاک بالایی نیز خواهند داشت که خود در ارزش نهایی آن تاثیرگذار خواهد بود.

بازار بورس

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران -بازار بورس

و اما بازار پر سر و صدای بورس که در ماههای اخیر سرمایه بسیاری از افراد را دستخوش تغییرات منفی بسیاری نمود.این بازار جذاب نیز به نوبه خود خطرات فراوانی را متوجه سرمایه گذاران خود می نماید و هیچگاه حتی در بهترین شرایط اقتصادی خالی از ریسک نخواهد بود.طی ماههای اخیر شاهد این بودیم که بسیاری از افراد که بدون اطلاع و تنها با تبلیغات و همچنین مثبت بودن بازار در ماههای گذشته وارد آن شدند و بخش زیادی از سرمایه خود را در این مسیر از دست دادند و به دلیل عدم اطلاعات کافی نیز در زمان ضرر بازار به دلیل ترس ناشی از ریزش بیشتر، سهام خود را فروختند و این باعث ضرر مضاعف آنها شد.برای ورود به بازار بورس حتما باید اطلاعات کافی داشت و تنها خواندن نمودارهای تکنیکال دلیل موفقیت معامله گران نخواهد شد بلکه نیاز به تجربه و حضور مستمر و طولانی مدت در بازار برای پیش بینی دقیق تر سهم ها و معاملات است.

بازار مسکن

سرمایه گذاری بدون ریسک در ایران -بازار مسکن

و اما بازار مسکن که در چند سال اخیر مانند سایر بازارها افزایش قیمت مکرر را تجربه کرده است.اما به دلیل نوع سرمایه گذاری در آن تقریبا کم ریسک ترین بازار در بین سایر بازارهای بالا به شمار می آید. زیرا از طرفی همیشه در بازار مسکن استهلاک نسبت به ارزش افزوده پایین تر است.زیرا وقتی ملکی تهیه میکنید اولا بر خلاف خودرو حداقل تا 10 سال اول استهلاک خاصی ندارد.از طرفی هم با توجه به سند تک برگ و مراحل قانونی سفت و سخت ثبت املاک دیگر مشکل سرمایه گذاری یا کلاهبرداری های مشابه مانند طلا، دلار، ارزهای دیجیتال و یا ... را ندارد و همچنین افت قیمت ها در آن نیز با سرعت بسیار پایینی اتفاق می افتد که همین روند در بازاری مانند خودرو و یا ارز و طلا و بورس یک شبه و با شیبی تند اتفاق می افتد.

اما هنوز ریسک این بازار نیز صفر نیست پس چطور به سرمایه گذاری بدون ریسک برسیم؟

زمانی می توانید در بازار مسکن به یک سرمایه گذاری بدون ریسک برسید که ارزش افزوده و مزیت های رقابتی را در نظر داشته باشید.به عنوان مثال وقتی شما مغازه ای در منطقه ای در تهران می خرید نباید انتظار رشد ادامه دار و سالیانه مخصوصا در شرابط با ثبات اقتصادی داشته باشید  که البته در شرایط فعلی نیز به دلیل کاهش تقاضا در مناطق اصلی این موضوع مقدور نیست اما باز هم کم ریسک است و خطر از دست دادن سرمایه بسیار کم است.یا یک واحد آپارتمان در مرکز شهر که بیشتر افزایش قیمت خود را تجربه نموده نیز پتانسیل کافی برای سرمایه گذاری را برخوردار نیست.

اما چه چیزی باعث یک سرمایه گذاری بدون ریسک و دارای ارزش افزوده در بازار املاک و مستغلات خواهد شد، اولین نکته موقعیت جغرافیایی املاک مورد نظر است.نکته بعدی بررسی سازنده خانه، آپارتمان یا ویلا مورد نظر خواهد بود.نکته بعدی ارتباط شما با سازنده اصلی بنا و مشاهد مدارک معتبر مانند سند و پروانه ساخت و .... است.

بررسی محیط اطراف محل مورد نظر برای خرید و سرمایه گذاری نیز یکی از عوامل مهم به شمار می آید. اما کدام نقطه از نظر جغرافیایی و همچنین مزایای سرمایه گذاری بهترین گزینه برای خرید یک ملک است؟

اول به سراغ جنبه مالی خرید مسکن میرویم.اگر در اخبار، تحلیل های بازار مسکن و یا مشاوره با متخصصین مورد اطمینان این بازار چرخی بزنیم نکته جالبی به چشم می خورد و آن تمرکز نظرات روی سرمایه گذاری و خرید ویلا و املاک با حریم خصوصی در شمال کشور است.حالا چرا؟ چون اگر دلیل اقتصادی آن را جستجو کنیم خواهیم دید به دلیل محبوبیت بالا و توریستی بودن این مناطق و در عین حال برخورداری از حریم خصوصی بالا بیشترین محبوبیت را داراست.همینطور دسترسی به تمامی امکانات و نزدیکی به کوه و جنگل و دریا نیز این املاک زیبا را به گزینه ی اول سرمایه گذاران تبدیل نموده زیرا یک تیر و چند نشان است.یعنی با این سرمایه گذاری و خرید ویلایی لوکس در شمال هم به ارزش افزوده بیشتری نسبت به املاک شهری می رسند و هم به آرامش و راحتی،لذت رسیدن به ملکی آشنا در کنار دریا یا کوه و جنگل لذتی وصف نشدنی دارد که هرگز در یک خانه شهری و یا حتی یک ویلای اجاره ای لمس نخواهد شد.

زندگی در یک ویلا مخصوصا در دل طبیعت همیشه نماد آرامش و زندگی شاد بوده، حالا اگر همین ویلا دسترسی کاملا به تجهیزات روز و همچنین امکانات رفاهی را داشته باشد چقدر به ارزش آن افزوده خواهد شد؟

 جایی که هم آرامش خود را در آن پیدا می کنید و هم تمامی امکانات مورد نیاز شما در دسترس است.این چه حسی به شما منتقل میکند؟ پس در نظر داشته باشید همین احساس به عنوان یک سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالا به خریدار ویلای شما نیز منتقل خواهد شد و نیازی به تبلیغ نیز نخواهد داشت زیرا این یک حس درونی است، بر خلاف خانه های شهری که همیشه نیاز به تبلیغ و یا توضیحات اضافه دارند.

نکته دیگر در استقلال شما و یا سرمایه گذار خریدار یک ویلا است، مستقل بودن در هزینه ها، محیط خصوصی و ... که حس بسیار خوبی به یک سرمایه گذار منتقل می کند و به همین ترتیب به عنوان یک مزیت رقابتی خود در زمان فروش نیز عمل خواهد نمود.

دور بودن از آلودگی، سر و صدای شهری و نزدیک شدن به سلامتی و جوانی یکی دیگر از نکات ویژه سرمایه گذاری با خرید یک ویلا در شمال است.زمانی که از شلوغی های شهری فاصله می گیرید حس شور شعف و سرزندگی خاصی تمام وجود شما را پر می کند، حالا تصور کنید این حس دائمی باشد و همیشه در دسترس شما باشد.

تمامی موارد بالا نکات کوچکی از مزایای سرمایه گذاری بدون ریسک در بخش املاک با خرید ویلا در شمال کشور بود که امیدواریم به انتخاب شما در راههای سرمایه گذاری پیش رو کمک کند.

5/ 5 1 1631

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت