5 سوال مهم برای ساخت استخر ایده آل در ویلا شمال- زیباکنار

5 سوال مهم برای ساخت استخر ایده آل در ویلا شمال- زیباکنار

ممکن است به تازگی به فکر ساخت و یا خرید ویلایی هستید که دارای استخر باشد و یا اینکه میخواهید برای ویلای خود استخری بسازید ، روش های مختلفی برای ساخت استخرهای شنا وجود دارد ، درادامه با ما همراه باشید...

ممکن است به تازگی به فکر ساخت و یا خرید ویلایی هستید که دارای استخر باشد و یا اینکه میخواهید برای ویلای خود استخری بسازید، روش های مختلفی برای ساخت استخرهای شنا وجود دارد، به عنوان مثال با یک قاب فایبر گلاس و لایه عایق ضد آب پلاستیکی روی چمن میتوان یک استخر کوچک ساخت و یا با حفر زمین و دیوار چینی و یا استفاده از غلاف های عایق ( غشاهای عایق ) و یا حتی با بتون مسلح  میتوانیم استخر دلخواه خود را بسازیم، برای اینکه بدانیم کدام روش برای ساخت یک استخر ایده آل در ویلا مناسب است، ابتدا باید چند سوال از خود بپرسید :

 

1- به استخر با چه ابعادی نیاز دارید ؟

2- آیا میخواهید استخر سرباز یا سرپوشیده باشد ؟

3- چه فرم و شکلی برای استخر خود در نظر دارید؟

4- چه امکاناتی را برای آن نیاز دارید؟

5- نوع متریال مورد نیاز برای استخرمد نظر شما چیست ؟

 

مسلما اولین گزینه برای اینکه ابعاد استخر خود را مشخص کنید مستقیما به متراژ زمین و ویلای شما بستگی دارد. اگر شما ویلای خود را خریداری کرده اید ،ممکن است ساخت استخر در داخل ویلا هزینه بالایی برای شما داشته باشد بنابراین اولین گزینه ساخت استخر در فضای باز محوطه ویلا است، حالا که یک استخر در فضای باز میخواهید آیا زمین کافی برای اجرای آن در کنار ویلای شما وجود دارد ؟  این مهمترین گزینه برای ساخت استخرهای روبازدر محوطه ویلای شماست.

اما اگر شما در حال ساخت و یا به دنبال خرید یک ویلا که در دل خود دارای استخر است، باشید ،  برای انخاب روباز یا سرپوشیده بودن استخر در همان مرحله اول طراحی کاملا آزاد هستید و تنها متراژ مد نظر شما باید مطابق با بنا و یا محوطه ی ویلای شما در نظر گرفته شود.

 

فرم و شکل استخر میتواند در کاهش هزینه اجرای آن موثر باشد همچنین برای استفاده بهینه از فضا در نظر گرفتن فرم استخر بسیار هائز اهمیت است.  استخر های ساده مستطیلی هزینه اجرایی کمتری دارند و برای استفاده حداکثری از فضا مناسب هستند به خصوص برای شنا گزینه مناسبتری هستند ، در صورت ی که استخرهای هلالی و فرم دار علاوه بر پیچیدگی در طراحی و اجرا ممکن است امکان استفاده بهینه از فضا را نداشته باشند و بیشتر کاربرد تفریحی دارند.

بعد از مشخص کردن ابعاد و فرم استخر و محل قرار گیری آن ، باید به امکانات مورد نیاز استخر خود بیاندیشید ، امکانات یا تاسیسات مورد نیاز استخرها بنا به کاربرد آن میتواند متفاوت باشد،  لوازم استخر خانگی با توجه به حجم استخر و سرپوشیده یا روباز بودن آن متفاوت است، امکاناتی که به طور حتم برای هر استخری لازم است شامل :

1- پمپ استخر

2- فیلتر استخر

3- کلرزن استخر

4- سیلیس جهت فیلتر

5- مبدل گرمایشی ( گرمایش استخر )

6- پمپ گرمایش (گرمایش استخر )

7- نردبان استخر

 

موارد بالا شامل لوازم استخر که صد درصد مورد نیاز است، به جزء موارد مشخص شده برای گرمایش استخر، جهت تصفیه استخر  به صورت بهینه و حرفه ای تر علاوه بر لوازمی که در بالا اشاره شد به تجهیزات دیگری نیز نیاز است.

 

1- UV

2- ازن

3- دستگاه کنترل کلر و کنترل  PH

4- نانودوزینگ پمپ

5- چراغ استخر

6- پکیج گرمایش استخر

7- کفشور استخر

8- اسکیمر استخر

9- لوازم جکوزی

10- پمپ جکوزی

11- رینگ استیل جکوزی

12- بلوئر جکوزی

13- اسکیمر جکوزی

14- گریل استخر

15- نازل جکوزی

16- سرجت جکوزی

17- چراغ جکوزی

18- هیتر سونا خشک

19- دیگ بخار سونا بخار

 

برای استخر ویلای خود از لیست دوم، بنا به نیاز و کاهش هزینه های خود میتوانید مواردی را حذف نمایید، البته تمامی این موارد  برای داشتن یک استخر ایده ال با تمامی امکانات( همچون سونا و جکوزی و کنترل سلامت آب ) عنوان شدند.

حالا که میدانید چه نوع استخری با چه ابعاد و چه امکاناتی نیاز دارید تنها موردی که باقی مانده است این است که بدانید با چه متریالی استخر خود را بسازید :

از انواع متریال های رایج برای ساخت استخر میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

1- استخر های بتون مسلح ، که از آشنا ترین و معمول ترین

2- استخر غشایی  ( استفاده از ورق های ژئوممبران )

3- استخرهای فایبر گلاس

4- استخر روی زمین با آستر پلیمر

 

متدوال ترین متریال برای ساخت استخر در ویلا شمال - زیباکنار

 

امروزه ساخت استخرهای خانگی با متریال مختلفی از قبیل بتون مسلح، سازه های فولادی و یا فایبر گلاس امکان پذیر است.

متداول ترین نوع استخرهای شنای تجاری و خانگی دارای دیوارها و کف بتون مسلح هستند. برای نمای استخر ها از روشهای مختلفی استفاده میکنند  ،گاهی استخرها نقاشی و یا کاشی کاری شده اند که بسته به نوع نمای انتخابی و ابعاد و طراحی آن هزینه های آن متغیر است.

استخر های بتونی معمولا همسطح زمین هستند به این روش که ابتدا به اندازه عمق مورد نیاز زمین را حفر میکنند و سازه استخر در دل زمین ساخته میشود و حاشیه اطراف استخر با چوب های فراوری شده یا کاشی و یا سنگ کار میشوند. البته تطبیق پذیری بتون مسلح به قدر است که میتوان آنها را در طبقات فوقانی بنا نیز ساخت.

از مزایای ساخت استخر با بتون مسلح میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- از نظر طراحی و اجرای شکل ، اندازه و عمق بسیار انعطاف پذیر است.

2- عمر طولانی  

3- مقاومت دربرابر رطوبت ( درصورت استاندارد بودن)

4- به علت رایج بودن و فراوان بودن بتون ، هزینه ها قابل قبولی دارند

 

از معایب  آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

1- برای جلوگیری از ترک خوردگی و نشت ، باید به درستی طراحی و ساخته شود.

2- در طراحی و اجرای آن، به مسائلی چون مقاومت در برابر زلزله باید اهمیت داد. در غیر این صورت باعث بروز مشکلات اساسی خواهی شد.

3- زمان نسبتا طولانی در اجرای آن به نسبت دیگر مواد

 

به زودی در پست آینده انواع استخر ها از نظر نوع استقرار و نوع تصفیه آب را به شما معرفی خواهیم کرد. 

 

معرفی مشخصات ویلای استخر دار در دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4

- ویلای تیپ 2 دهکده ساحلی الیت زیباکنار به همراه 60 مترمربع استخرسر پوشده داخل ساختمان

- ویلای تیپ 4 شهرک آرش 4 در زیباکنار به همراه 60 مترمربع استخرسر پوشده داخل ساختمان

 

5/ 5 1 6557

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت