با بهترین سنگ برای نمای ویلا در شمال آشنا شوید

با بهترین سنگ برای نمای ویلا در شمال آشنا شوید

بهترین سنگ برای نما باید دارای خصوصیاتی از قبیل، استحکام، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، توانایی تحمل وزن، صیغل پذیری مناسب، زیبایی و ... باشد ، تراورتن با مقاومت خوب، زیبایی و صیقل پذیری عالی، از پرمصرف ترین سنگ ها در صنعت ساختمان سازی است. در این مقاله به شرح خصوصیات سنگ تراورتن و مزایای آن میپردازیم.

سنگ تراورتن یکی از سنگ های پر مصرف در صنعت ساختمان سازی، جزء سنگ های آهکی متخلخل است که از ته نشین شدن رسوبات آب داغ و یا سرد در غارها به وجود آمده و درصد بالایی از ترکیبات آن شامل: کلسیم، استالاکتیت و استاگمتیت می باشند.

طرح ها و رنگ های سنگ تراورتن :

این سنگ در رنگ و طرح های متنوعی یافت می شود، تراورتن را بیشتر به رنگ سفید یا مایل به سفید ( رنگ های کاملاً سفید عاجی تا کاراملی) میبینیم که به صورت اتفاقی دارای رگه و یا بدون رگه می باشند ، از رنگ های دیگر میتوان : گچی، قهوه ای، طلایی و خاکستری، زرد، قرمز و سیاه را نام برد. البته این رنگها غیرمعمول تر و گران تر  هستند.

از عوامل تاثیرگزار بر روی شکل گیری رنگ و طرح سنگ های تراورتن ترکیبات موجود در آن مانند آهن، کلسیم و دیگر ناخالصی ها می باشد و هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از تراورتن در نمای ویلا در شمال:

 سنگ تراورتن به دلیل مقاومت خوب، زیبایی و صیقل پذیری عالی و دیگر مزایای سنگ تراورتن موجب شده تا استفاده از  این سنگ در نماهای ساختمانی به خصوص ویلا در شمال بسیار متداول شود. یکی از خواص خوب این سنگ به دلیل وجود حفره های داخل سنگ ، عایق بودن در برابر حرارت و صوت می باشد.

از دیگر مزایای حفره های موجود در سنگ تراورتن، افزایش استحکام سنگ نصب شده می باشد که با نفوذ سیمان به داخل این حفره ها چسبندگی سنگ به دیواره افزایش می یابد.

اگر  بخواهیم برخی مزایای استفاده از سنگ تراورتن را در یک لیست بیاوریم، میتوانیم به موارد زیر اشاده کنیم :

         1-  تراورتن رنگ بندی زیبا و تنوع بسیار بالایی دارد که میتواند نیاز سلیقه های متفاوت را پاسخگو باشد.

         2- استحکام بالای سنگ پس از نصب که به دلیل متخلل بودن بافت آن است و باعث می شود بتوان با خیال آسوده از این سنگ در ارتفاعات نیز استفاده کرد، علاوه بر استحکام بالا ،حفره های موجود در سنگ تراورتن باعت میشود این سنگ نصب آسانتری نسبت به سایر سنگ ها داشته باشد.

         3- تراورتن مقاومت بالایی در برابر آب و سرما دارد.

         4- این سنگ با توجه به نوع صیغل داری جلوه مات یا براق  میباشد که متناسب با فضا از نظر زیبایی میتواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد.

         5- قیمت سنگ تراورتن نصبت به سنگ هایی مانند گرانیت ارزان تر است، ابا این وجود از خصوصیات کلیدی و اساسی سنگ گرانیت نیز برخوردار است.

         6- چگالی کم و سبک بودن ، سنگ تراورتن خوب از چگالی کم و وزن کمتری نسبت به بسیاری از انواع سنگ های دیگر دارد .

         7- عمر طولانی و سازگاری با آب و هوای تمامی مناطق ایران

         8- وجود معادن تراورتن متعدد در ایران

 

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار روی کیفیت نهایی سنگ تراورتن ابزاری است که برای آماده سازی آن استفاده می شود. بنابراین  ابزاری که برای برش تراورتن استفاده می گردد باید بسیار پیشرفته و حرفه ای باشد،   

تراورتن های با کیفیت و عالی نسبت به سنگ های رده پایین تر دارای وزن کمتری هستند که این موضوع باعث  نصب راحت تر  و قابلیت ایستایی مورد تایید سازمان نظام مهندسی را در ارتفاع های بالا و ساختمان های بلند دارد.

کاربردهای سنگ تراورتن :

با توجه به مقاوت خوب سنگ تراورتن، سبکی و چگالی کم آن -که در کاهش وزن ساختمان مؤثر است- از این سنگ می توان در بخش های مختلفی از ساختمان و ویلا از قبیل نمای بیرونی و فضای داخلی، کف پوش و سنگ فرش، استخر و دیگر بخشها بهره جست. بیشترین کاربرد این سنگ برای نمای بیرونی ساختمانها و ویلاها می باشد که معمولاً ضخامتی 1 اینچی دارد ولی ممکن است تا 2 اینچ نیز ضخامت داشته باشد. ضخیم ترین نوع آن مختص محیط های سرد است تا از آسیب دیدن سنگ در چرخه انجماد و ذوب ممانعت شود. این نکته قابل توجه است که همه این ضخامت های گوناگون حتی برای دیواره یک استخر مناسب هستند، به همین دلیل استفاده از تراورتن در نمای ویلا در شمال بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

5/ 5 1 4426

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت