آشنایی با سبک معماری گوتیگ ریوایوال Gothic Revival

آشنایی با سبک معماری گوتیگ ریوایوال Gothic Revival

آشنایی با سبک معماری گوتیگ ریوایوال Gothic Revival ، در دهکده ویلایی الیت مجموعه ای از ویلاها در شمال، با طراحی و معماری ویژه را به نمایش درآورده ایم به گونه ای که حس زندگی با امکانات مدرن و روز دنیا در کنار فضایی کلاسیک و متفاوت را القا کند . در مطلب گذشته به معرفی سبک معماری نئوکلاسیک در ویلاهای تیپ 2 و تیپ 3 پرداختیم ، در مطلب پیش رو ، به سبک معماری گوتیک ریوایوال (Gothic Revival) خواهیم پرداخت که پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید .

در مطلب قبل توضیحاتی برای آشنایی با سبک های معماری ویلاها در دهکده ساحلی الیت گفته شد : هنر گوتیک سبکی از هنر است که از قرون وسطی و در فرانسه آغاز شد. این شیوه هنری در نیمه دوم سده دوازدهم پا گرفت و تا نیمه قرن پانزدهم میلادی دوام یافت و در تمام کشورهای اروپایی متداول شد. هنر گوتیک علاوه بر هنر معماری شامل هنرهای دیگری چون مجسمه سازی، نقاشی، رنگ آمیزی شیشه‌ها ، نقاشی با آبرنگ روی گچ و دست خط‌ ها و ... نیز می شد. در طول دوران شکل گیریی این هنر ( در دو سده ) را می توان به سه بخش تقسیم کرد.

تقسیم بندی معماری گوتیگ ریوایوال :

1. گوتیک آغازین :
سبک معماری گوتیک در فرانسه آغاز گردید و با دوباره ساختن کلیسای ‏سن دنی پاریس ، این کلیسا یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بناهای عصر گوتیک محسوب می‌‏گردد .

2. گوتیک پیشرفته :
سبک معماری گوتیک در مرحله مترقی با پشت سر گذراندن تجربه ‏های بسیار به طور بسیار چشمگیری از معماری شیوه رومانسک و حتی گوتیک آغازین متمایز ‏گردید . در میانه سده سیزدهم معماری گوتیک به اوج اعتلای خود رسید ، در همین زمان ‏کلیساهای جامع : رنس ، آمین ، بووه ، بورژ بنا شدند که هم مشخص یه بلندی و سبکی کم ‏سابقه و باریکی جزرها و نازکی دیوارها ، کشیدگی برجها و منارها و تیزی سر مناره‌ها ، تکرار و ‏تاکید قائمهای ساختمانی بودند ، بدان میزان که حالت خیزی رو به آسمان ، یا فضایی محصور ‏آویخته بر پیکر کلیسا بخشید .‏

3. گوتیک پسین :
دوره سوم یا آخر گوتیک را باید دوران اعتلا و همچنین پایان این ‏شکوه و عظمت و ظرافت دانست . در این زمان معمار گوتیک تلاش و سیعی در جهت ایجاد ‏قوسهای متقاطع داشت که فشار تاق را بدون واسطه سر ستونها مستقیما به پایه‌های بنا منتقل ‏کند . پنجره‌های وسیعتری جای پنجره‌های وسیع پیشین را گرفتند و شبکه‌های داخلی آن به ‏صورت شعله‌های آتش در می‌آمد و نوارهای متقاطع به شکل ابرو در آن تعبیه شدند .‏ یکی از نمونه‌های بارز کلیساهای این دوره کلیسای سن مالکو در شهر روان پایتخت نرماندی ‏است .‏


تاکنون با تاریخچه سبک معماری گوتیک آشنا شدیم ، اما استفاده ازین سبک معماری در دوره معاصر با تغییراتی بسیاری روبرو بوده و در اواخر سالهای 1740 میلادی در انگلستان جنبش معماری با عنوان گوتیک ریوایوال (Gothic Revival) آغاز شد و به سرعت بر محبوبیت آن افزوده شد . و در قرن 19 بسیار پیشرفت کرده و جایگاه آن در میان سبک های معماری مستحکم گشت. همانگونه که از نام گوتیک ریوایوال بر می آید ،در این سبک به احیای سبک معماری گوتیک در دوره مدرن پرداخته شده است ؛ از نامهای دیگر این سبک میتوان به ویکتوریا گوتیک (Victorian Gothic) و نئو گوتیک (Neo-Gothic) اشاره کرد؛ این سبک به احیای گوتیک قرون وسطی در مقابل سبک نئو-کلاسیک شکل گرفت .
در سبک معماری گوتیک ریوایوال ، همانند سبک معماری نئوکلاسیک ، ساختارهای و مفاهیم گوتیک در کنار امکانات مدرن و معاصر قرار گرفته و سعی در تامین نیازهای انسان امروزی درکنار علاقه آنها به سبک معماری گوتیک است .

ویژگی سبک گوتیگ ریوایوال :

از ویژگی های اصلی سبک گوتیگ ریوایوال در معماری میتوان به الگوهای تزئینی شاخص ، مناره ها ، راه پله های مارپیچ یا حلزونی ، پنجره های مشبک ، گچ بری ها، دیوارها و سقفهای بلند و ... اشاره داشت.


در مجموعه دهکده ساحلی ویلایی الیت ، سبک معماری گوتیک را میتوانید در ویلاهای تیپ 1 و تیپ 5 به خوبی مشاهده کنید ، از مشخصات اصلی این ویلاها ارتفاع سقف بلند آن ، پله حلزونی و تزئینات بسیار زیبا در نمای داخلی آنها، نمای ویژه با برج ها و تراسها و ... است.
علاقمندان به ویلا شمال ، سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال ، ما در دهکده ویلایی الیت ، تجربه فضایی آرام با سبک معماری بسیار زیبا در کنار امکانات مدرن و روز جهان در منطقه سرسبز و زیبای شمال را به شما هدیه میدهیم .

 

شايد اين مطالب براي شما جالب باشد :

راهنمای خرید ویلا در شمال

زمان و مکان مناسب برای خرید ویلا شمال

بررسی رعایت استانداردها در ساخت ویلا ، قبل از خرید ویلا شمال

چه استعلاماتی قبل از خرید ویلا شمال باید انجام دهیم؟

چگونه فروشندگان ویلا شمال و سازندگان اصلی ویلا را پیدا کنیم؟

ویلای خوب در شمال چه ویژگی هایی دارد؟

4.87/ 5 1 5240

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت