آشنایی با سبک معماری نئوکلاسیک Neoclassical

آشنایی با سبک معماری نئوکلاسیک Neoclassical

آشنایی با سبک معماری نئوکلاسیک Neoclassical ، یکی از سبک های مورد استفاده در دهکده ساحلی ویلایی الیت در شمال ، همانطور که در مطلب قبل ذکر شد سبک معماری نئوکلاسیک در طراحی ویلاهای تیپ 2 و ویلاهای تیپ 3 استفاده شده اند . در این مطلب جهت آشنایی بیشتر علاقمندان به سرمایه گذاری و خرید ویلا شمال با این سبک معماری نئو کلاسیک ، مختصری از تاریخچه و فلسفه این سبک معماری بسیار زیبا را بیان می کنیم .

تاریخچه سبک معماری نئوکلاسیک :

در اروپا و کشورهای غربی، معماری یونان و روم باستان به عنوان معماری کلاسیک نامیده می شود. در طی قرون وسطی، معماری رومانسک (رومی وار) و پس از آن معماری رنسانس و باروک، با الهام از معماری کلاسیک عصر باستان طراحی می شدند. در طی قرون 18 و 19 میلادی، معماری نئوکلاسیک (کلاسیک جدید) مهم ترین سبک معماری در غرب بوده است.

معماری نئوکلاسیک در پی بیش از نیم قرن تفوق معماری مدرن از اوایل قرن بیستم مورد بی توجهی نسبی قرار گرفته بود، به تدریج بعد از انتقاداتی که به سبک مدرن شد، خصوصاً بعد از نمایشگاهی در لندن به نام نابودی خانه های حومه شهر در سال 1975، مجدداً نئوکلاسیک به صورت یک سبک مهم که می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروزی باشد مطرح شد.

⇐ آشنایی با سبک های معماری ویلاها در دهکده ساحلی الیت

معرفی سبک معماری نئوکلاسیک :

اگر بخواهیم معماری نئوکلاسیک را در یک جمله تعریف کنیم می توان عنوان کرد : نئوکلاسیک، پوسته ای کلاسیک بر روی امکانات مدرن است . معماران این سبک، معماری کلاسیک را یک معماری لایزل و بی زمان می دانند.

موارد استفاده در بناها طی اعصار : این معماری به صورت الگویی بدون نقص در تمامی اعصار برای بینش ها و تفکرات کاملاً متفاوت، از دموکراسی گرفته تا ......، مورد توجه بوده و از آن تقلید شده است. ساختمان های ساخته شده به این سبک نیز کاملاً متنوع بوده است. از معابد تا کلیساهای عظیم، خانه ها و قصرهای باشکوه،پارلمان ها و نهاد های حکومتی، بانک ها، بیمارستان ها، پاساژها، موزه ها، پایانه های مسافری قطار و مترو و بسیاری از ساختمان های دیگر در طی دوره های مختلف به این سبک ساخته شده است.

ویژگی های سبک معماری نئوکلاسیک :

  • پیاده کردن طرح ها و نمادهای معماری کلاسیک برای عملکرد های معاصر.
  • ایجاد امکانات جدید و مدرن در داخل بنا.
  • رعایت تناسبات هندسی کلاسیک در طرح بنا.
  • به کارگیری مصالح سنتی مانند سنگ، آجر، و چوب.

همانطور که در ویژگی های این سبک معماری میبینید با استفاده از مصالح سنتی مانند سنگ و آجر و چوب و استفاده از تناسبات هندسی کلاسیک در طرح بنا ویلاهایی که به این سبک در شمال ساخته میشوند کاملا با اقلیم شمال هماهنگ هستند و در عین زیبایی ظاهری کلاسیک ، استفاده از اماکانات به روز و کاربردی در فضای داخلی ویلا ها تجربه دلنشینی از هماهنگی زندگی هوشمند در کنار ظاهری کلاسیک خواهید داشت .

 دهکده ساحلی ویلایی الیت تجربه یک زندگی هوشمند و آرام را در منطقه شمال را به شما پیشنهاد میکند .

 

قبل از خرید ویلا شمال باید بدانیم :

راهنمای خرید ویلا در شمال

زمان و مکان مناسب برای خرید ویلا شمال

بررسی رعایت استانداردها در ساخت ویلا ، قبل از خرید ویلا شمال

چه استعلاماتی قبل از خرید ویلا شمال باید انجام دهیم؟

چگونه فروشندگان ویلا شمال و سازندگان اصلی ویلا را پیدا کنیم؟

ویلای خوب در شمال چه ویژگی هایی دارد؟

4.4/ 5 1 8910

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت