معرفي منطقه آزاد تجاري - صنعتي انزلي ، بخش اول

معرفي منطقه آزاد تجاري - صنعتي انزلي ، بخش اول

منطقه آزاد تجاري-صنعتي انزلي يکي از مناطق آزاد هفت‌گانه ايران در استان گيلان است که در راستاي اهداف اقتصادي ، در سال 1384 در شهرستان انزلي و شهرستان رشت تأسيس شد.از سال 1392 با افزايش محدوده، اين منطقه در پهنه آبي، خاکي و ساحلي سه شهرستان رشت، انزلي و آستانه اشرفيه در شمال ايران، منطقه جنوب درياي خزر و در مسير کريدور شمال - جنوب واقع گرديده است.

بر اثر تحولات صورت گرفته پس از فروپاشي شوروي و در پي تغيير و تحولات ساختاري روابط بين‌الملل منطقهء قفقاز و كشورهاي حاشيهء درياي خزر در معادلات منطقه‌اي و جهاني اهميت يافتند; امري كه با دوران پس از جنگ تحميلي در ايران و آغاز عصر سازندگي كشور همزمان گرديد ; عصري كه ايران به‌دنبال ورود به اقتصاد جهاني و اخذ سرمايه و به تبع آن دانش و تكنولوژي جديد بود هدفي كه دولت وقت با ايجاد مناطق آزاد كشور در پي تحقق آن بود. در پي سفر رياست جمهوري وقت به شهرستان انزلي و با توجه به خواست همگاني و براساس مصوبه هيأت دولت در سال ?? منطقه وي‍ژه اقتصادي بندرانزلي در دو بخش جداگانه تعيين گرديد و در سال 82 منطقه ويژه اقتصادي انزلي به منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي بدل شده و در سال 83 نيز اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي مورد تصويب هيأت وزيران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي در سال 84 از طرف هيأت وزيران تعيين و ابلاغ شد كه بر اساس آن منطقه آزاد انزلي در سه بخش و محدوده مجزاي بندري؛ اداره كل بنادر و كشتيراني استان ، شهرك صنعتي انزلي و محدوده منطقه ويژه اقتصادي سابق انزلي با مساحت 3200 هكتار خشكي و تا عمق 2 كيلومتر از دريا در طول 20 كيلومتر از حاشيه درياي خزر را شامل مي شود .

دهکده ساحلی ویلایی الیت :

مجموعه لوکس دهکده ساحلي ويلايي اليت درفاز يک و دو، مشتمل برزميني به مساحت 33.230 متر مربع در شمال و در کنار ساحل درياي خزر، منطقه آزاد انزلي - زيباکنار، استان گيلان واقع شده است. اين مجموعه شامل 73 واحد ويلاي ساحلي (ویلا شمال) در سبک معماري نيو کلاسيک و گاتيک ريوايوال با نماي رومي و طراحي داخلي کاربرد گرايانه مي باشد. واحد هاي دهکده ويلايي اليت در 4 تيپ از 200 تا 295 متر مربع بنا بصورت واحد هاي ويلايي دوطبقه، از 3 تا 5 خواب با چشم اندازي بي نظير به ساحل درياي خزر در محيطي استثنايي در دست ساخت است.
درباره دهکده ويلايي اليت در شمال بيشتر بدانيد : معرفي دهکده ساحلي ويلايي اليت ، ويلا شمال

براي مطالعه توضيحات تکميلي درباره منطقه آزاد تجاري-صنعتي انزلي مطلب زير را مطالعه بفرماييد :معرفي منطقه آزاد تجاري - صنعتي انزلي ، تکميلي

4.8/ 5 1 6595

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت