طراحی داخلی ویلا چگونه بر روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد

طراحی داخلی ویلا چگونه بر روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد

طراحی داخلی ویلا چگونه بر روی ضمیر ناخودآگاه شما تاثیر می گذارد؟ بله انتخاب رنگ ها و نحوه چیدمان داخلی یک ویلا برحالت روحی و فکری شما تاثیر میگذارند، در ادامه با ما همراه باشید:

طراحی داخلی ویلا همیشه گران قیمت نیست و با توجه به بودجه میتوان همیشه یک ویلای آرامش بخش و خوش رنگ و لعاب داشت . تعجبی ندارد اگر بسیار به رنگ ها توجه کنیم چون رنگ یک جزء اصلی از چگونگی تجربه کردن دنیای اطراف ماست.

در مورد رنگ های دکور داخلی ویلا چه چیزی ممکن است برای بعضی ها شگفت انگیز باشد، این واقعیت است که رنگ ها در محیط ما اثر قطعی بر روی احساسات و حالات ما دارند. همانطور که شما شروع به طراحی داخلی ویلای خود مینماید، مطمئن شوید که با استفاده از رنگ میتوانید حس و حالی مثبت در ویلای خود ایجاد نمایید .

 

روانشناسی رنگ مدرن زمانی جدی تر مورد توجه قرار گرفت در سال ۱۸۱۰ میلادی کتابی توسط یوهان ولفگانگ فون گوته به نام ، Theory of Colors منتشر شد . اگر چه برخی از بحث ها در مورد اثرات سایه های خاص در رنگ ها وجود دارد، اما اکثر محققان، طراحان داخلی و متخصصان بازاری و سرشناس جهانی با نظرات او موافق بوده اند.

 

در مقالات گذشته به صورت مفصلی درباره رنگ ها در ویلا  صحبت کردیم و از خصوصیات و تاثیرات رنگها در ویلا صحبت کردیم ، اکنون به صورت خلاصه از تاثیر هر رنگ بر روحیات ما خواهیم گفت :

قرمز : نشانه قدرت و شور. این رنگ می تواند برای گرم کردن فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرد و آنها را احساسی و صمیمی تر نشان دهد. 

نارنجی: این رنگ انرژی و نوآوری را ارائه می دهد. بهتر است در بخش های خاصی استفاده شود چون میتواند مردم را بیش حد در خود غرق نماید البته در مواردی نیز میتواند سطوح بزرگی را دربر بگیرد.

زرد: این رنگ مرتبط با شادی، خلقت و خلاقیت است. استفاده از آن به خوبی در ترکیب با رنگ خنثی آرام بخش و در اتاق های با نور طبیعی زیاد(نورگیر) برای ایجاد یک محیط مسالمت آمیز و آرامش بخش بسیار خوب کار می کند.

سبز: شناخته شده برای ویژگی های تسکین اش. سبز انتخاب مناسب برای یک فضای خانه یا ورودی است زیرا انتقال به خارج از محیط را آسان می کند.

آبی: ماندگاری، احساس آرامش و طراوت. مناسب برای مناطق با رفت و آمد زیاد مانند آشپزخانه و حمام و سرویس های بهداشتی است.

بنفش: بسیار لوکس. بنفش یک انتخاب عالی برای اتاق نشیمن رسمی و یا اتاق خواب مهمان است چرا که آرامش و زیبایی آن را می افزاید: مملوء از پیچیدگی و بسیار شکوه است.

خاکستری: احساس آرامش بسیار می دهد. استفاده از خاکستری در فضاهای مانند دفاتر و خانه و حمام به عنوان رنگ مکمل و خنثی.

قهوه ای: مانند سبز، ریشه های طبیعی در رنگ قهوه ای آن را آرامش بخش نموده است. قهوه ای را برای اتاق هایی که خانواده را دور هم جمع می کند و دفاتر با مبلمان که گفتگو را تحریک و گرم می کند انتخاب کنید.

سیاه: ادعای قدرت. استفاده از سیاه و سفید برای قطعات مختلف که شما می خواهید جلب نظر کنند گزینه ی خوبی است.

سفید: احساس پاکی و خلوص را در بر می گیرد. این برای تعریف یک فضای بسیار عالی است، اما از رنگ سفید به همراه رنگ های دیگر استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد آن محیط را کمی سرد میکند و در ضمن نمایشی برای استریل بودن محیط است.

به یاد داشته باشید زمانی رنگها را انتخاب مینمایید، سه انتخاب در کنار یکدیگر، بهتر از انتخاب یک رنگ به تنهایی است. برای خنثی ترین موارد مانند دیوار و کفپوش، یک رنگ آرامتر برای مبلمان و موارد دیگر رنگ های شاد و آرامبخش انتخاب کنید. سپس، و اما رنگ سوم سعی کنید آن را کمتر استفاده کنید تا بهتر دیده شود و جزء پررنگ ترین در بین رنگ ها باشد .

انتخاب رنگ بر اساس آنچه خلق و خوی شما را شاد تر کند و آرامش شما را افزایش دهد بهترین گزینه شماست پس در ادامه ی این مطلب در کنار ما باشید.

دکوراسیون شما، شخصیت شما را آشکار می کند

هنگامی که رنگی را بر روی دیوار قرار دهید، وقت آن است که تصمیم بگیرید چگونه فضا را پر کنید. Jean Baudrillard ، جامعه شناس سرشناس در کتاب خود، به نام سیستم اشیاء بیشتر در این باره توضیح داده است ،او در بخشی از کتاب خود مینویسد که هر جسم انتخاب شده برای پر کردن فضای داخلی خانه کمک می کند بخشی از شخصیت شما نشان داده شود . اما فراتر از آن، ترکیب آنها با هم ماند دیوار ها و قسمت انتهایی آنها و میز پذیرایی و قهوه خوری، پرده هاو یا حتی سایبان ها و … کمک میکند تا شما شخصیت خود را شرح دهید و علاوه برآن به شما آرامش میدهد.

او در کتاب خود اینگونه بیان می کند؛ هنگامی که مهمانان را به خانه هایمان دعوت می کنیم، به طور غریزی، ما را در چهار معیار ارزشمند جداگانه ارزیابی می کنند:

تابع : آیا این مورد مورد نیاز شماست؟ آیا میز آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند کل خانواده شما را بپوشاند؟ آیا این کف پوش کل منطقه اتاق را پوشش می دهد؟

تبادل : آیا این آیتم ارزش قیمتی آنرا دارد؟ آیا شما همانند این مبل که قیمت بسیار بالایی دارد( مثلا ۲۰ میلیون تومان) در کنار آن کت و شلوار و یا اتاق خواب و لوازم دیگر با قیمت یکسان یا مشابه استفاده می کنید؟

نمادین : آیا این آیتم دلبستگی عاطفی دارد؟ آیا مجموعه ای از عکس های خانوادگی را برای دکوراسیون یا چاپ یک نقاشی انتخاب کردید؟

نشانه : آیا این آیتم دارای نماد خاص یا وضعیت است؟ آیا از یک برند معروف است یا یک جنس عادی است؟

پس نتیجه میگیریم میبایست به همخوانی دکور ولوازمی که میخواهیم خریداری کنیم توجه زیادی داشته باشیم تا وقتی میهمان ها به خانه ی ما می آیند درگیر تضاد شخصیتی بین خانه و شخصیت ما مشاهده نکنند (البته این مقوله کاملا شخصی بوده و تنها به عنوان یک تئوری علم روانشناسی مطرح شده است.)

طراحی داخلی ویلا با استفاده از مفهوم ادراک فضا، عملی که طراحان داخلی برای چندین دهه با استفاده از آن تغییرات بسیار بزرگی را در طراحی دکوراسیون ابداع نمودند و طراحی مدرن نیز به درستی دلیلی بر اثبات این موضوع است .

کم کردن شلوغی ها در طراحی دکور و استفاده از رنگ های خنثی برای دیوار ها و کف برای نمایش بهتر لوازم و دکور ویلا که معرفی کننده اصلی شما هستند.

اگر می خواهید یک اتاق در ویلای شما بزرگتر دیده شود، مبلمانی را انتخاب کنید که به اندازه و کمی باریک تر است، یک آینه بزرگ را در دیوار پشت آن قرار دهید و عمق را با دیوارها ایجاد کنید.این تنها یکی از ترفند های بسیار معماری است که افراد اکثر از آن بی اطلاعند و یا غریزی آنرا انجام می دهند.

 

ویلا شمال و نکات چیدمان اتاق نشیمن در ویلا

دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 حاصل طراحی معماری کاربردگرایانه و اجرای دقیق و استاندارد توسط مهندسین و معماران برجسته و کارآزموده در زمینه معماری و طراحی داخلی همگام با آخرین تغییرات و دستاوردهای جهانی می باشد ، اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید تا تجربه آرامشی دل انگیز در مناطق ساحلی را داشته باشید پیشنهاد میکنیم از دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 دیدن نمایید.

برای آشنایی بیشتر با دهکده ساحلی الیت و شهرک آرش 4 و امکانات آنها ، مطلب زیر را مطالعه نمایید:

  » برای مشاهده ویلاهای آماده فروش در شمال اینجا کلیک نمایید

  »  دهکده ساحلی الیت

  »  شهرک آرش 4 

  » ویدئوهای دهکده ساحلی الیت  

  » گالری تصاویر گزارش های تصویری

  » تماس با ما

  » درباره با ما

 

5/ 5 1 2263

آخرين اخبار ما

تازه ها

راههای ارتباطی
مدیریت : 09121641518    |    واحد فروش ویلا شمال :09122192969
دهکده ساحلی الیت